Tuesday, February 22, 2011

8 ) PRK & PRK

Assalamualaikum......

Hangat dan bahang PRK sudah mula reda

oh PRK  dan  PRK

apa tu?

Pilihanraya Kampus ( PRK ) dan Pilihanraya Kecil (PRK )

Aku bukan ahli politik


tapi aku suka memerhati


secara kebetulan


kawan sekelas mintak aku tolong jadi wakil calon..jadi aku pun tolong


sebab aku kenal dia macamana


Calon aku ialah Muhammad Afiq Fikri Bin Mislan

dia menang ditempat keempat undi terbanyak calon umum


so..tinggalkan hal itu


kenapa aku kata PRK dan PRK


aku perhatikan cara berkempen


calon - calon Pilihanraya Kampus sama macam cara berkempen ahli politik semasa Pilihanraya Kecil


sebab apa?

..aku buktikan


1) Serangan peribadi masa bermanifesto ( amalan politik tidak sihat dan juga tidak membina mahasiswa)


2) Tersebar kertas - kertas fitnah ( sama lah jugak kalau ada Pilihanraya Kecil..tak percaya..tunggulah Kerdau dan Merlimau nanti )


3) Lobi melobi ( kes lompat - lompat parti...memang dahsyat ni )


4) Pertikaian tentang ketelusan pihak Suruhanjaya Pilihanraya ( mula - mula ada pastu senyap)


5) Penyokong dan pengikut ikut - ikut ( inilah mahasiswa..mengaku diri ambil peduli..walhal..dalam masa yang sama perjuangan hanya iku - ikutan...perjuangan perlu difahami dan dihayati )


6 ) Fitnah - menfitnah ( ini penyakit yang perlu dibuang...berlawan dan bertanding secara intelektual dan bersahsiah )



Kesimpulannya ...bagi Pro - M mereka menang besar


bagi Pro - A mereka kalah besar

bagi aku ...kalo ngkorang dah jadik MPP..so kena buang ideologi..nak ada ideologi di luar ikut suka..dalam kampus janganlah..........satu kabinet kena wujudkan semangat kekitaan..kena ada program erat ukhuwah sama2 MPP..tak kisah ngko bertanding tiket apa pun..kena bersatu demi  kepentingan mahasiswa bukan kepentingan peribadi


Kena ada misi dan visi yang ingin dicapai bersama...paling penting semua kena jujur..tak puas hati cakap..jangalah simpan


Pemimpin cerminan mahasiswa


kalau ngkorang buat hal...orang akan judge semua budak UPSI


Ok

p/ s : pandangan sahaja...kamu boleh berbeza pandangan dengan saya


Sekian

Terima Kasih


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...