Thursday, February 3, 2011

2) AKU dan KAMU


Assalamualaikum...

Mulai entry ni..nak bahasakan diri aku pulak..bahasakan diri saya cam skema sajor...

Erm..siapakah insan dalam gambar tersebut?

A. Pak Cik Guard KHAR
B. Encik Kurus bekerja di IBIL dan pasni di Shah Alam
C. Pegawai Perpustakaan UPSI
D. Pilot MAS

Jawapannya : B

Pernah tak ngkorang dengar..masa sekolah dulu kawan - kawan aku ada cakap..kalau tak tau jawapan OMR..biasanya pilihan jawapan paling panjang adalah jawapannya....

Entry ini sekadar mengimbau nostalgia jer...benar teknologi itu tiada batasan sehingga membuatkan kita punya kenalan seantero dunia

Dunia dihujung jari..maka dalam dunia hari ini adalah perkara biasa jika pertemuan itu bermula di sini..di medan teknolongi yang bernama internet..

Akibat aktiviti berblogging tegar, suatu ketika dulu..aku terlawat blog mamat ni..just tinggalkan alamat..biasalah nak tambah follower ( kejar populariti..astghafirullah...cahaya....ngko bawak mengucap) 

Akhirnya dia menyatakan niat di hati..aku?

Lalu dia memberanikan diri utk membawa satu keluarge ke rumah aku masa raya aritu...

Alhamdulillah....mak dan abah okey jer

KAHWIN?

Setelah lama merenung..aku masih punya tanggungjawab..iaitu adik..aku ingin adik capai cita - cita dan punya rentak hidup

Aku tak mahu lihat adik menangis mengikut rentak dan lagu orang lain

Aku mahu adik berdiri atas kaki sendiri

Lalu aku perlu ambil masa untuk membantu adik

Aku akan cuba


DIA?

Dia juga punya tanggungjawab

Sebagai anak lelaki yang sulung..yang punya adik yang ramai

ILMU?


Lalu aku juga akui ilmu aku tentang agama aku

amat..amat....amat

SEDIKIT

mempraktikkannya juga amat..amat...

JARANG

lalu bagaimana ingin membentuk diri menjadi isteri yang baik

menjadi ibu yang baik

M.A.K.A

ambil masa

BERTINDAK mulai SEKARANG



* Jika ada jodoh tak kemana kan? insyaALLAH
* Sesiapa yang kenal beliau jangan letak link blog beliau di sini mahupun sebut namanya..kalau tak merasa ler flying kick..dah lama tak belasah orang ni..(cahaya..sabar...naper ngko ganaz sangat ni)


SEKIAN


 TERIMA KASIH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...