Monday, February 7, 2011

7) BUKAN MAIN - MAIN

Assalamualaikum..........................


Orang kata...

Kalau makan tak kenyang

Mandi tak basah

Tidur tak lena 

semua tu simptom ANGAU


Semuanya bermula dari perasaan


Aku pulak

Kesihatan Jasmani dan Emosi amat penting bagi aku

sebabnya....bila aku dah nak dekat - dekat mengalami sesi pembuangan darah kotor

emosi aku akan berubah dengan dahsyat



tak percaya.........tanyalah adik, abah, mak aku dan dia



hanya kerana tak balas mesej mengamuk macam orang hilang anak

hanya kerana adik lambat jawab soalan aku, aku tolak semua barang atas meja solek

hanya kerana mak marah aku duduk atas riba dia, aku nangis

hanya kerana anak sedara aku cakap aku gemok aku hangin



memang masa ni aku akui sangat pelik rasanya....lain macam 

takut benar aku jadi swing mood



Kemudian ada lagi satu perkara aku akan alami bila emosi aku tak normal

Masa aku kat PLKN dulu, kan dahsyat latihan dia....aku agak tertekan dan sangat letih 


sehingga 


membuatkan darah kotor menjadi hitam



Pernah jugak masa aku ada salah faham dengan mak dulu

aku makan jer

terus muntah



Sekarang ni ada benda yang aku tak nak fikir...tapi ianya jadi unfinished bussiness sebab 


ianya 


tentang masalah yang tersimpan

so, aku tak lalu makan nasi

even kempunan giler nak makan nasi

semoga cepat baik wahai emosi


SEKIAN

p/s : Kalau teman wanita atau isteri yang jarang ngamuk tiber - tiber ngamuk may be simptom pra haid...so, orang lelaki kena banyak bersabar
TERIMA KASIH

Bleh lawat blog ni
Aku suka ayat dia
Thanks Allah…
T_T
thanks for remind me to always take a good care of my heart!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...